TRENDING

Monday, June 18, 2012

Computer Dan Aku






Kali ni post aku berkaitan dengan skill yang aku ada.... Aku Dibesarkan dengan keluarga yang sederhana.... so the things cam video games,permainan2 zaman budak2 dulu mmg ada yang dapat ada yang tidak....bukan semua itu aku nak.... Aku just nak komputer utk tunjuk kat kawan2 aku yang aku pun ada komputer.... tapi malangnya kawan2 aku mase tu semuanya just tau komputer tu untuk game je...but dari situ aku mula rasa cemburu dengan kata2 diorang...so aku starting dengan amik kursus komputer dekat sekolah rendah...untuk dapat bayar yuran tu...aku kumpul blanje 1 ringgit sehari untuk aku bayar...kat skolah rendah aku mase tu pun makan die da sediakan...x perlu beli2....sbb da bayar bulan2 rm50...So dari situ lah aku mula belajar tentang antivirus,wordpad,paint,notepad... then semua tu makin upgrade ble aku sampai skolah menengah.....aku belajar cara guna internet,buat e-mail,buat kabel UTP,cara buat blog sekolah, and aku dilantik sebagai pengawas Bilik ICT(KoR Cyber) SMK Dato' Bentara Dalam Segamat... Dan Tak lupa juga aku blajar pemasangan komputer...dari kawan aku ... Sharifudin bin Shaem...So dari situ otak aku berkembang utk hafal wayar2 yang mmg sah bersimpang siuh..... Then tiba la aku sebagai pelajar Di Kolej Komuniti Segamat 2....Aku blajar lebih banyak mengenai komputer...ada antaranya aku dah mmg mahir...tapi belum cukup boleh tarik nafas lega sebab still ada subjek yang susah...contoh C++,asas rangkaian,asas multimedia(DIRECT0R 8)....but dengan usaha kire boleh gak la aku paham ngan semua ni....Jadi azam aku....aku just nak bior adik2 aku n orang len tak menggunakan komputer ahanya sekadar game2....

Post a Comment

 
Back To Top