TRENDING

Friday, June 15, 2012

My Further Career


Assalamualaikum diucapkan kepada semua yang log on ke blog saya yang tak seberapa ini..
Maklumlah baru je pandai bikin blog2 ni semua...Saya Najib Azriq Bin Zainuddin dan berumur 20 tahun...Telah pun menamatkan pengajian selama 2 tahun dalam peringkat SIJIL TEKNOLOGI MAKLUMAT(STM)di KOLEJ KOMUNITI SEGAMAT 2...Ermm pembukaan cerita blog saya ialah tentang karier saya untuk terus berusaha mencapai apa yang terbaik...Saya kini sedang bertungkus-lumus mencari pekerjaan yang sesuai dengan apa yang saya pelajari...
Tapi kesulitan yang saya hadapi ialah ketiadaan sijil yang membuktikan saya baru sahaja tamat pengajian dan sukar untuk dipercayai oleh majikan yang memerlukan kemahiran juruteknik...Tapi USAHA KITA IALAH KUNCI KEJAYAAN KITA...Even tak dapat-dapat lagi kerja...Saya akan terus mencuba...Bak kata orang tua2 "GENGGAM BARA BIAR SAMPAI JADI ARANG"...Saya tak akan pernah mengalah untuk memastikan saya boleh berdiri atas kaki sendiri, dan bukan hanya berharap pada Bank Bergerak(Ayah)sahaja...


Hurmmm....Saya pun nak kerja kerana tak mau la duduk rumah je...Bak kata mak saya lah..."Eden Dulu Mudo cam ekau ni pon kojo kilang Den Sanggup buek...pogi la cari kojo... jangan dok memutang(Tido je keje) yo kojo eh..Kalau anak daro tak po la jugak" ... so guys ini je yang mampu aku story2 tell kat korang....Sekian...ASSALAMUALAIKUM...

Post a Comment

 
Back To Top